Rapor: Türkiye’de nüfusun üç katından fazla sosyal medya hesabı var

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu: “Türkiye’de İnternet Kullanım Oranı Dünya Ortalamasının Üzerinde”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We Are Social ve Meltwater’in hazırladığı Dijital 2024 Ekim Global İstatistik Raporu’nu değerlendirdi. Uraloğlu, dünya genelinde internet kullanıcı sayısının 5,52 milyara ulaştığını ve nüfusa göre internet kullanım oranının yüzde 67,5 olduğunu belirtti. Ülkemizde ise bu oranın dünya ortalamasının üzerinde, yüzde 86,5 olarak gerçekleştiğini vurguladı. Aktif sosyal medya kullanıcıları nüfusumuzun yüzde 65,7’sine denk geliyor.

Aktif Sosyal Medya Kullanıcıları

Uraloğlu’nun aktardığı bilgilere göre, Türkiye’de aktif sosyal medya kullanıcılarının yüzde 86,5’inin interneti benimsediği görülüyor. Ülkemizde internette geçirilen zamanın ise 6 saat 51 dakika, yaklaşık 7 saat olduğu belirtiliyor. Sosyal medya platformlarındaki aktif hesap sayısının 303 milyon 97 bin olduğu raporda yer alıyor.

En Çok Kullanıcıya Sahip Platform

Dünya çapındaki sosyal medya kullanıcılarının aylık olarak ortalama 6,8 sosyal medya platformu kullandığına dikkat çekilen rapora göre, Türkiye’de bu oranın 7,5 olduğu belirtiliyor. Dünya genelinde en çok kullanıcısı bulunan sosyal medya platformunun ise 3,07 milyar ile Facebook olduğu raporda yer alıyor. Dünya genelinde ilk çeyrekte en fazla zaman geçirilen uygulamanın ise 34 saat 15 dakika ile TikTok olduğuna değiniliyor. Türkiye’de ise bu sürenin 30 saat 39 dakika olduğu aktarılıyor.

Platformlardaki Değişimler

2023 yılında 22,7 milyon üyesi olan X platformunun Türkiye’deki kullanıcı sayısının yüzde 14,2 azalarak 19,5 milyona gerilediği görülüyor. Benzer şekilde Instagram kullanıcı sayısının da önceki yıla göre yüzde 5 azalarak 53,8 milyona, Facebook kullanıcı sayısının ise yüzde 1,3 azalarak 34,3 milyona düştüğü raporda belirtiliyor. Ancak Tiktok’taki kullanıcı sayısının önceki yıla göre yüzde 9,3 artarak 39 milyona ulaştığı aktarılıyor.

İnternet üzerinde satın alma alışkanlıklarına baktığımızda ise dünya genelinde çevrimiçi olarak her hafta bir şeyler satın alan 16 yaş ve üzeri internet kullanıcılarının oranının yüzde 55,2 iken, Türkiye’de bu oranın yüzde 57,9 olduğu raporda yer alıyor. Dijital içerik satın almalarına ilişkin verilere göre, kullanıcıların her ay yaptığı satın alımların oranının dünyada yüzde 65,9 iken Türkiye’de yüzde 65,4 olduğu belirtiliyor.

Kaynak: Demirören Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir