2024’ün en değerli markası belli oldu: Zirveyi yine kimseye kaptırmadı

Apple Yine Tahtta: 2025’in En Değerli Markası

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’un yayınladığı “Global500-Dünyanın En Değerli 500 Markası 2025” raporu sonuçlandı.

Rapora göre, Apple geçen yıl olduğu gibi 574,5 milyar dolarlık marka değeriyle dünyanın zirvesinde yerini korudu. Şirketin marka değeri 2024’te 516,6 milyar dolardı.

Apple’ı sırasıyla yaklaşık 461,1 milyar dolarla Microsoft ve 413 milyar dolarla Google takip etti. Microsoftun marka değeri 2024’te 340,4 milyar dolar, Google’ın ise 333,4 milyar dolar seviyesindeydi.

Global olarak ABD’nin lider konumunu koruduğu listede, Amazon 356,4 milyar dolarla 4. sırada yer alırken, Walmart 137,2 milyar dolarla 5. sırayı aldı. Güney Koreli Samsung 110,6 milyar dolarla 6., Çinli Tiktok 105,8 milyar dolarla 7. sırada yer aldı.

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, “Ülkeler markalarıyla zenginleşiyor, refah ve itibar kazanıyor” diyerek Türk markalarının uluslararası listede yer alamadığını ve marka değerlerinin açık ara farkla diğer ülkelerin gerisinde kaldığını belirtti.

İlgüner, “Bir ulusal markalaşma hareketine ihtiyaç olduğunu vurgulayarak, Türk markalarının global ölçekte değer kazanabilmesi için kamu ve özel sektörün bir araya gelmesi gerektiğini ifade etti.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir