İnsanları yenebilir mi: Google, masa tenisi oynayan robot üretti
Google, yapay zeka alanındaki çalışmalarına bir yenisini ekleyerek, masa tenisi oynayabilen bir robot geliştirdi.
DeepMind tarafından geliştirilen robot, yüksek hızlı hareketleri ve hassas vuruşlarıyla dikkat çekiyor.
Robot, insan rakiplerine karşı oldukça başarılı bir performans sergile de şimdilik amatör düzeyde oynayabiliyor.
Özellikle hızlı refleksleri ve topun yönünü tahmin etmedeki üstünlüğü, robotun dikkat çeken özellikleri arasında yer alıyor.
İNSANLARLA OYNAYARAK ÖĞRENİYOR
Simülasyon aşamasından sonra gerçek insanlara karşı oynamaya başlayan robot, bu deneyimlerinden de dersler çıkararak öğrenme yolculuğuna devam ediyor.
Masa tenisi robotu, karşılaştığı tüm başlangıç seviyesindeki insan rakiplerini ve amatör seviyede oynayanların %55’ini yenebilse de ileri seviyedeki oyunculara karşı tüm maçları kaybetti.
Uzmanlar, robotun ticari bir ürüne dönüşmeden önce kendini geliştirmesi için birkaç yıla daha ihtiyacı olduğunu söylüyor.
Projeye liderlik eden Google DeepMind’da kıdemli bir yazılım mühendisi olan Pannag Sanketi, yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
Birkaç ay önce bile, robotun daha önce oynamadığı insanlara karşı gerçekçi bir şekilde kazanamayacağını öngörmüştük. Sistem kesinlikle beklentilerimizi aştı.
ROBOT NASIL EĞİTİLDİ
Uzman bir masa tenisi oyuncusu olmak için, insanların mükemmel el-göz koordinasyonuna, hızlı hareket etme ve rakiplerine tepki vererek hızlı kararlar alma yeteneğine sahip olmaları gerekir; bunların hepsi robotlar için önemli zorluklardır.
Google DeepMind araştırmacıları, sistemi bu yetenekleri taklit edecek şekilde eğitmek için iki parçalı bir yaklaşım kullandılar.
Araştırmacılar, sistemi vuruş becerilerinde ustalaşması için bilgisayar simülasyonlarından faydalandı.
Ardından gerçek dünya verileri kullanılarak ince ayarlar yapıldı ve robot zamanla daha da geliştirildi.
Araştırmacılar, pozisyon, spin ve hız verileri de dahil olmak üzere masa tenisi topu durumlarının bir veri kümesini derledi.
Sistem, servis karşılama, forehand topspin veya backhand vuruşu gibi becerileri öğrenmek için masa tenisi maçlarının fiziğini doğru bir şekilde yansıtacak şekilde tasarlanmış simüle edilmiş bir ortamda bu kütüphaneden yararlandı.
Robotun sınırlamaları topu servis edemeyeceği anlamına geldiğinden, gerçek dünya oyunları buna uyum sağlayacak şekilde değiştirildi.
ROBOT NASIL ÇALIŞIYOR
İnsanlara karşı oynadığı maçlar sırasında robot, becerilerini geliştirmek için performansıyla ilgili veri topluyor.
Bir çift kamera tarafından yakalanan verileri kullanarak topun konumunu izliyor ve rakibinin raketindeki LED’leri kullanan bir hareket yakalama sistemi aracılığıyla insan rakibinin oyun stilini takip ediyor.
Top verileri eğitim için simülasyona geri gönderiliyor ve sürekli bir geri bildirim döngüsü oluşturuluyor.
Bu geri bildirim, robotun rakibini yenmek için yeni beceriler denemesine olanak tanıyor; bu da tıpkı bir insan gibi taktiklerini ve davranışlarını ayarlayabileceği anlamına geliyor.